Ne fogadalmakat tegyél, tűzz ki célokat!

Az előző bejegyzés az esküvői fogadalmak „bukásmechanizmusát” tárta fel.

Ha Te viszont mégis le szeretnél fogyni, le szeretnél szokni, vagy bármiben akár egy kicsit is változni a nagy napig: FIGYELD A SORRENDET! / lehet, hogy többször is érdemes átolvasnod, annak idején nekem sem ment elsőre….. /
  1. Esküvői fogadalom:

OK: negatív érzelem /le kell fogynom 20 kilót, muszáj, meg kell csinálnom /

KÖVETKEZMÉNY: fogadalom, ami gyakorlatilag a pánik zónádba mozdít ki. /ld. komfort zónás   bejegyzés/ Túl távoli és elérhetetlen, nem hiszed igazán és kitartóan, hogy sikerül megcsinálnod.

EREDMÉNY: átlag 1 %-os megvalósulási arány

Pusztító, romboló sorrend.

3

A mozgató, a negatív érzelem. Ha az elfogy(pl. belefáradsz, beletörődsz ), a kudarc felemészt, és Te az önuralmadtól függően ugyan, de nagy valószínűséggel visszatérsz a komfort zónádba.

               Időtartama néhány nap – max. hónap.

  1. Esküvői célkitűzések

OK : maga a cél pl. jól akarok kinézni az esküvőnkön. / Milyen jól fogom magam érezni 1 számmal kisebb menyasszonyi ruhában! /

KÖVETKEZMÉNY: tudatosan felkeltett vágy,ez ösztönző, motiváló. Hihető, teljesíthető lépések sorozata. Pozitív érzelem.

EREDMÉNY: akár 98 %-os megvalósulás

Tápláló sorrend.

4

Energiát ad a célod eléréséhez. Csak a tanulási zónádba visz át, innen nincs menekülési kényszered. Ez akkora lépést jelent, amekkoráról még el tudod, hinni, hogy megcsinálod. Az elvégzett kicsi apró lépések pedig önbizalmat adnak. A folyamatos apró sikerek teszik lehetővé, hogy a sikerélmények energiája segítségével véghez vidd , azt amit célul tűztél ki.

Ehhez azonban tervezned érdemes ! Nem árt ha, leírt akciótervvel is rendelkezel.

pl. ilyen a havi edzésterv- a konditermek ebben segítenek
ilyen az esküvői tervezőnaptár is

Az, hogyan is fogalmazzuk meg a céljainkat, és hogy azok milyen kritériumoknak feleljenek meg, nos arról legközelebb. Mert ez nagyon rövid, mégis elgondolkodtató, fajsúlyos rész volt.

Vélemény, hozzászólás?